õppekava nimetus ja tellimise info | Kodanikumeedia kanali haldamine: ajakirjanduse põhitõed, turundamine ja meeskonna loomine HIND: 1200 eurot / osaleja Koolituse keel: eesti keel Koolituse läbiviija: Koolituskeskus Ökotark Koolituse õppetasu kord Koolituse alustamise ja koolitusel osalemise kord Koolitusele registreerumise ja grupi komplekteerimise kord Veebi teel toimuvate koolituste kord Koolituste kvaliteedi tagamise kord Koolituse lõpetamise ja väljaarvamise kord | |
õpiväljundid | Pärast koolitust koolitusel osalejad mõistavad ajakirjanduse põhialuseid, omavad teadmisi veebisisu loomiseks vastavalt ajakirjanduse tavadele, mõistavad kodanikumeedia ja ajakirjanduse erinevusi, tajuvad sisulooja vastutust meedia tarbija ees, oskavad sisuloomet veebis kujundada, oskavad sisuloomet turundada, oskavad värvata appi vabatahtlikke, teavad annetuste kogumise ja toetuste küsimise põhimõtteid ja on teadlikumad meeskonnas toimimise võimalustest. Koolitusel osaleja saab teadmisi nii üksinda meediakanali või meediasisu tegemiseks kui ka meediakanali toimetuse liikmena tegutsemiseks. Koolitusel osaleja annab tagasisidet oma edusammude kohta pärast iseseisvaid ülesandeid. | |
õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel | Koolitusel osalejal peavad olema algteadmised arvuti kasutamisest ja huvi meedia vallas tegutseda. Koolitusel osalejal peab olema juurdepääs arvutile ja internetile. Kui koolitusel osalevad puuetega inimesed, siis nad peavad omama vaimset võimekust meediasisust aru saada ja füüsilist suutlikkust arvutiga töötada. Koolitusel osalemine nõuab ajaressurssi, et teha kodutöid. | |
õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal | Loeng – 32h Praktiline töö – 8h Iseseisva töö – 32h KOKKU: 72h Grupikoolituse korral võib iga osaleja saada ka kuni 2 tundi personaalset suhtlust koolitajaga. Koolitaja annab tagasisidet iga kodutöö kohta personaalselt. | |
õppe sisu | 1.-2. KOOLITUSPÄEV Ajakirjanduse üldised põhimõtted meedia vajalikkus ja roll meedia ajalugu uudis pressiteade artiklite tüübid videod ja fotod sisuloome liigendamine ajakirjanduse sõltumatus infoallika kaitse informatsiooni kontrollimine libauudiste mõju plagiaadi vältimine autorile viitamine artikli ülesehituse loomine Kodanikumeedia võimalused mõiste selgitus kodanikumeedia ajalugu kodanikumeedia vajalikkus ja roll sisuloome tüübid kodanikumeedia ohud Eetika ajakirjanduseetika põhimõtted kodanikuühenduste eetikakoodeks eetika ja terviseandmed eetika ja vaimne tervis 3.-4. KOOLITUSPÄEV Sisuloome kliendi (lugeja, vaataja, kuulaja) profileerimine kliendi määramine sisuloome kujundamine vastavalt kliendil Sisuloome kujundamine sisu paigutamine tekstide kujundamine Puuetega inimestele jõukohane meedia lihtne keel näiteid keerulisest keelekasutusest (kantseliit, võõrsõnad, toortõlked) ligipääsetavus head ja halvad näited meediast sisuloome kohandamine vastavalt puuetega kliendi vajadustele ja võimetele puuetega inimene meeskonnas 5.-6. KOOLITUSPÄEV Turundamine turundamise põhimõtted ja vajalikkus (tasuta) turundamine sotsiaalmeedias soovitusturundus uudiskirjade turundus turundustekstid reklaami müük Isikuandmed isikuandmete töötlemine meediakanali haldamisel Meediakanali rahastamine annetuste kogumine projektide arvestuse pidamine 7. -8. KOOLITUSPÄEV Vabatahtlikud vabatahtlike kaasamine vabatahtlike leping vabatahtlike kaastööd vabatahtlike tänamine Meeskond töö jaotamine meeskonnas ajajuhtimine meeskonnas teiste organisatsioonide kaasamine töö üle arvestuse pidamine digitaalsed abivahendid kommunikatsioon meeskonnas kommunikatsioon eriolukorras puuetega töötajate töö organiseerimine vahendid motivatsiooni hoidmiseks Mõttetalgud ja arenguplaanid töö efektiivsuse mõttetalgud tiimiliikmete töö analüüsimine LÄBIVALT KOGU KOOLITUSPERIOODIL Praktika kodutööd iseenda töö analüüsimine Koolitusel antakse kodutöid. Koolitusel osalejatelt küsitakse tagasisidet. Koolitusel osalejad saavad digitaalsel kujul koolitusmaterjalid. Koolitusel osalejad õpivad andma tagasisidet iseenda töö kohta. Vajadusel võib koolitaja kohendada koolituse tempot ja sisu puuetega inimestele. Koolitusi tehakse eelistatult väikestele gruppidele 1-10 inimest. Maksimaalne grupi suurus on 30 inimest. | |
õppekeskkonna kirjeldus | Kui koolitaja koolitab üks ühele meediakanalit loovat või sisuloomet tegevat inimest, siis on seda kõige mugavam ja tõhusam teha koolitatava ruumides. See on vajalik, et mõista kliendi tööharjumusi, eripärasid ja võimalusi. Koolitatavate ruumides koolitamine on tõhus ka siis, kui koolitatakse samasse meeskonda kuuluvaid inimesi. Kui erineva taustaga inimesi on palju, rendib koolitaja ruumid või koolitab veebi vahendusel. Ka pandeemiast tingitud eriolukorras võib koolitaja koolitada vajadusel üle veebi. Koolitusel peab olema võimalik kasutada arvutit ja internetti. Kui koolitaja tellitakse kohapeale mujale kui Tallinnasse, lisanduvad transpordikulud. | |
lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid | Koolituse lõpetajad, kes on läbinud koolituse täismahus saavad tunnistuse koolituste läbimise kohta vastavalt kehtivale täiendkoolituse standardile. Õpingud loetakse lõpetanuks, kui osaleja on Koolituskeskuse Ökotark õppekava täies mahus täitnud. Täitmiseks on vajalik ka kodutööde tegemine. Kodutööde tegemist hinnatakse. Koolituse lõpetajad, kes ei ole täitnud kõiki lõpetamise tingimusi, saavad vastava tõendi. Lisainfo: Koolituse lõpetamise ja väljaarvamise kord | |
koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus | Koolitaja Katrin Jõgisaar on alates 2008. aastast vedanud kodanikumeediakanalit Bioneer.ee ja kaasanud vabatahtlikke. Koolitanud on ta alates 2010. aastast. Alates aastast 2014 on koolitaja tegelenud ka erivajadustega inimeste koolitamisega (peamiselt psüühilise erivajaduste ja intellektipuudega inimesed). Koolitaja on läbinud ka Mart Raudsaare (eesti ajakirjanik, meediajuht, ajakirjandusõppejõud, ajalehe Postimees peatoimetaja ja vastutav väljaandja ning endine Eesti Meediaettevõtete Liidu tegevdirektor) ja Erkki Peetsalu (National Geographic Eesti peatoimetaja) läbi viidud ajakirjanduskursused. Katrin Jõgisaar on alates 2010. aastast nõustanud mittetulundusühinguid ja koostanud projekte. Ta on läbinud mitmeid juhtimiskoolitusi (nt Action Learning metoodika, koosloome, vabatahtlike kaasamine). |